חיים כץ: "מנופים פוליטיים לא עוזרים, הסוד הוא לעשות הכנה מקצועית"

    דוד קורצוייל No Comments on חיים כץ: "מנופים פוליטיים לא עוזרים, הסוד הוא לעשות הכנה מקצועית"
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקציב הרווחה הוא התקציב שקיבל את התוספת הגדולה ביותר – מעל מיליארד שקלים.

    תקציבים אחרים קוצצו, ולכן היחסים עם מירי רגב – משרד התרבות, נפתלי בנט – משרד החינוך ושרי ש"ס שמתעקשים על מע"מ 0, במצב לא נעים.

    שר הרווחה חיים כץ אמר הערב לאבי מימרן במהדורה המרכזית כי הסכום הוא "פחות ממה שאני צריך" אבל "אני מרוצה".

    למה ילך הכסף?
    הכסף ילך על מגוון מטרות טובות לאוכלוסיות מוחלשות ולאוכלוסיות בסיכון. "לשפר את איכות החיים שלהם".

    ממש הצלחת
    תראה, אני נלחמתי לקבל את תפקיד שר הרווחה היו שאמרו לי לך תהיה שר התיירות ותטייל בעולם, אמרתי לא. אני רואה בייעוד שלי לעזור לאוכלוסיות המוחלשות במדינת ישראל.

    מה הסוד להצלחה?
    התכנון היה בנוי מכמה שלבים. היה איום של ההסתדרות שהצליח בעו"ס ובעובדי קבלן. זה הקפיץ אותי במדרגה. אחר כך איש החשבונות שלי חנן פריצקי עשה עבודת הכנה מהממת ופרטנו כל מה שאנו צריכים לפרוטות.

    הוא הפתיע כשאמר "המנופים הפוליטיים לא משפיעים. רק לבוא מקצועי ולהגיד מה שאתה צריך. עם זה הם לא יכולים להתמודד. אל תשכח שכחלון הבטיח שייתן לרווחה וגם ראש הממשלה הכריז ששנת 2016 תהיה שנת הרווחה. אם אני יביא ב-2017 תוצאה אז אני שחקן".

    גם "קצבאות הילדים יעלו, אבל אני לא סופר את זה אצלי. הייתי יכול לבוא ולקחת קרדיט עלי. אני לא מחפש מי עזר לי ומאיזה סעיף העזרה תגיע – אני מחפש תוצאות" הטעים.

    על הויכוח של דרעי והאוצר אמר כץ כי זה לא מעניין. "צריך לעשות סכום 0 ולהכריע. המטרה לעזור לשקופים. מה זה משנה איך הוא עוזר להם עם 200 או 300 ש"ח, לריב על הדרך זה היתפסות לקטנות. אבל קטונתי להסביר לאריה דרעי".

    ומה היה עושה עם היה חוטף מכה? "לא הייתי מדבר אלא מצביע נגד התקציב". ויש גם זכרונות: "אמא שלי הייתה אומרת שיש שני סוגי אנשים: מסבירים ומצליחים. אם אני צריך להסביר סימן שנכשלתי ואני צריך לפנות את הדרך".

    מימרן שאל את כץ על הבירוקרטיה הבלתי אפשרית בביטוח לאומי. גם כאן הוא ענה בגילוי לב: "תקשיב טוב. אני נבחרתי לתפקיד וראיתי במשרד מתחת לכל אבן צורך בפעולה. נכון לעכשיו נתתי להם להתגלגל, לא הגעתי לזה עדיין. שבוע הבא אני נכנס לעובי הקורה בביטוח הלאומי ואני אשפר את הכל".



    0 תגובות